Free Colours nr 22

W numerze:

Oto zachęcające, mamy nadzieję, fragmenty wywiadów z niektórymi artystami, o których będziecie mogli przeczytać.

U-Roy: „ Ciągle pojawiają się przecież nowi, młodzi ludzie – mają nowe, świeże pomysły. To zupełnie naturalne i trzeba ich wspierać. Nie warto tego potępiać, poniżać ot tak po prostu. Trzeba dać im trochę przestrzeni, pozwolić tym głosom na to, by dały się usłyszeć”.

Bob One: „Ta płyta to takie koło ratunkowe, które sam sobie rzuciłem. Dużo mi pomogła i chyba pełna jest tej energii związanej z wychodzeniem z ciężkich sytuacji. Chcę przekazać ją odbiorcy, chcę żeby te nagrania motywowały do działania.”

Dub Pistols: „Wrzuciła dysk, odsłuchała czegoś na szybko i powiedziała, że chyba straciłem rozum prosząc by pomyśleli o wydaniu tego. Trochę mnie to ubodło. Ale kiedy niedługo potem się spotkaliśmy, a ona puściła mi to co usłyszała, powiedziałem – heeeej, to nie to, to jakieś odrzuty z samplera!”

Cała Góra Barwinków: „Strasznie mnie mierzi ten stereotyp, że ska to taka głupkowata muzyka oparta na prostackim cięciu gitary służąca do bezrefleksyjnego podrygiwania, u nas rozpowszechniona przez dokonania takich grup jak choćby Ska P, który to band tak naprawdę ma ze ska niewiele wspólnego”.

Mesajah: „Od dziecka miałem wiele problemów związanych z moim pochodzeniem i wyglądem. Mimo to, że nie czułem się inny od wszystkich, to społeczeństwo dało mi szybko i wyraźnie to do zrozumienia. Agresywne zachowania i poniżanie na tle rasowym to u nas w kraju codzienność”.

Capleton: „Kiedy mówię „ogień”, nigdy na poziomie związanym z jakąkolwiek destrukcją. Kiedy mówię “ogień”, nie znaczy to, żeby iść i kogoś podpalać. Ogień jest dla oczyszczenia ludzkości”.

Alicetea: „Tytuł odzwierciedla treści zawarte na płycie. To słowa-klucze, czasami można je odczytywać jako metafory, czasami można je brać dosłownie”.

Blue King Brown: „Tak naprawdę nasz styl jest wypadkową naszych doświadczeń, tego skąd pochodzimy, jaki bagaż mamy ze sobą. Muzyczne inklinacje, talent też skądś pochodzi. Myślę, że to jest ważne”.

Emzk: „grałem w kolejnym składzie zespołu Bakszysz. To było piękne. Tam tak naprawdę nauczyłem się grać reggae. Pojąłem tą dyscyplinę, że tu grasz to co masz grać, stoisz cały koncert i ileś tam ludzi na ciebie patrzy”.

Są również wywiady i materiały o Jamaram, Dubmatix i Tenja, Foliba, Jahcoustix, Charlie P, Virtus, Reggae Rajahs, Richie Stephens, Shaggy, Busy Signal, Big Up.

Jest też kolejny odcinek wspomnień Symeona Ruty o historii polskiego reggae, strona dla rastafarian (tym razem o kwestiach typowo religijnych), recenzje najnowszych albumów, demówek, książek, singli, newsy i ploteczki, felieton Sławka Gołaszewskiego

Jest też słownik patos oraz fotoreportaże z festiwali Reggaeland i z Ostródy oraz bardzo ciekawa płyta, będąca owocem współpracy polskich agencji bookingowych Roots Music

Promotion oraz BiFri Music z wykonawcami zagranicznymi. Znajdują się na niej nagrania, m.in. Train to Roots, Raphael, Jahcoustix, Mellow Mood, General Trix, Rise & Shine, Bayerman, The Courtney John Project.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
RELATED ARTICLES

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Most Popular

Recent Comments

Krajarek (kiedyś Gobbo) NA TOSH NIE BYŁ GORSZY OD MARLEYA
piotrekk drummer NA Kaman: Dyslektyk cyfrowy
Łukasz - JungleMan NA GANG BAWARII „Złote przeboje”
One Love NA NAJLEPSI W 2017 ROKU
fan_nr_2 NA NAJLEPSI W 2017 ROKU
Pliszka NA Free Colours nr 11
Beskidzki Wędrowiec NA WOIK „Wczoraj, Dziś i Jutro”
Przemysław"Rastek"Karpezo NA Paxon: Gorzkie słowa
Reggae ma spadek to uciekają NA Nowy singiel Bednarka. Zmiana stylu?